КЛУБ "СФФ ЗА УЧАЩИ"
Акредитиран от
|
ОГНЯРЯТ / STOKERРусия, 2010, 83 мин
игрален , цветен
KOЧЕГАР
Текущ рейтинг на филма: 6.78Режисьор -
Алексей Балабанов
Сценарий -
Алексей Балабанов
Оператор -
Александър Симонов
В ролите -
Михаил Скрябин, Юри Мавеев, Александър Мосин, Айда Тумутова, Анна Коротаева
Продуцент -
Сергей Селянов
Продукция - STV
Разпространител за България - Арт Фест
В по-добри времена якутският огняр Иван Скрябин се е радвал на звездна кариера – бил е сапьор по време на войната в Афганистан, герой на СССР, майор с множество медали на гърдите. Сега обаче, пенсиониран заради жестока контузия, напуснат от съпругата си и преживяващ с мизерната си заплата, той обитава своето работно място – огромното подземно мазе на фабриката, където поддържа пещите денонощно. В свободното си време записва своята история, в която разкрива разбиранията си за доброто и злото. Всъщност историята със заглавие “Khailakh” вече е написана от полския етнограф Вацлав Серошевски. Скрябин я е чул някога, а сега погрешно е решил, че тя се е родила в собствената му глава, защото в нея става дума за руските бандити и якутска саможертва. Скрябин има любима дъщеря на име Саша. Заедно с дъщерята на друг бивш военен, но настоящ гангстер – Маша, тя държи магазин за кожени изделия. Сред централните фигури в историята е и гангстерът Бисон, който се оказва приятел едновременно на Саша и на Маша, без те да подозират това. Балабанов често предизвиква крайни мнения. Аз съм сред тези, които го намират за гений, но в случая нямам намерение да защитавам тази теза. Съвсем спокойно бихме могли да опишем филма по два съвсем различни начина. Това е кървава криминална драма в духа на киното пост Тарантино, концентрирана върху най-зловещите аспекти на човешката жестокост, които се разкриват с болезнени подробности от същия режисьор, поднесъл ни Карго 200, Жмичка, Брат и Брат 2. Подобно на предишните филми и този ни пренася в нащърбения, олющен свят на Русия в края на 20-и век. И отново примитивната мъжественост доминира в диалога, сюжета и визуалните детайли. Да не говорим, че основният поддържащ актьор си остава трупът. В същото време втората интерпретация на Огнярят е, че той е нежен до сантименталност и всъщност е най-лиричният филм на Балабанов до момента. Изпълнен с приказен хумор и почти детска простота, Огнярят излъчва невинност, докато ни разказва с широко отворени очи две плашещи истории – тази на екрана и тази, която Скрябин описва.
Нанси Конди, www.kinokultura.com Алексей БалабановРуски режисьор, сценарист и продуцент, роден през 1959 г. в Свердловск. Завършва преводаческия факултет на Горкиевския педагогически институт (1981) и експериментален курс по авторско кино през 1990 г. До 1987 г. работи като асистент-режисьор в Свердловската киностудия. За филма си Брат печели Специалната награда на журито в Котбус, на фестивала в Хихон е отличен като най-добър режисьор за Карго 200, а в Истанбул журито присъжда специална награда на За хората и изродите. ФИЛМОГРАФИЯ 1991 Щастливи дни (Счастливые дни) Програма26.03.2012Cinema City - 19:00;29.03.2012Люмиер - 21:00;02.03.2012Дом на киното - 20:00;09.03.2012Одеон - 19:00;05.04.2012Дом на киното - 21:00;02.04.2012Дом на киното - 16:30;Добави коментар в Facebook |
НОВИНИ
|
|||||||||
|
|||||||||||
© 2001 - 2011 продуцентска къща "Арт Фест" | |||||||||||
Created by: WebFashion Ltd. | |||||||||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |