КЛУБ "СФФ ЗА УЧАЩИ"
Акредитиран от

ТРЯБВА ДА ГОВОРИМ ЗА КЕВИН / WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN

Великобритания-САЩ, 2011, 112 мин
игрален , цветен

Оценете филма: Гласувай

Текущ рейтинг на филма: 9.63



Режисьор - Лин Рамзи
Сценарий - Лин Рамзи и Рори Стюарт Киниър, по романа на Лайънъл Шрайвър
Оператор - Шеймъс МакГарви
Музика - Джони Грийнууд
В ролите - Тилда Суинтън, Джон С. Райли, Езра Милър
Продуценти - Люк Роуг, Дженифър Фокс и Робърт Салерно

Продукция - Independent
Световен разпространител - Independent Film Company

Награди и номинации

Кан ’11 – Номинация за „Златна палма”; Британски независими филмови награди ’11 – Най-добър режисьор и номинации за най-добра актриса (Тилда Суинтън), филм, сценарий, поддържащ актьор (Езра Милър) и оператор; Европейски филмови награди ’11 – Най-добра актриса (Тилда Суинтън); Лондон ’11 – Най-добър филм; Златен глобус ’11 – Номинация за най-добра актриса в драма (Тилда Суинтън)


Ева се отказва от амбициите и кариерата си, за да роди Кевин. От самото начало отношенията между майка и син са трудни. Когато Кевин е на 15, той извършва ирационална постъпка, непростима в очите на обществото. Ева се бори с чувствата си на вина и отговорност. Обичала ли е някога сина си? Доколко е отговорна за постъпката му?

Дългоочакваното завръщане на Лин Рамзи в киното разказва с помощта на ретроспекции в наситено червено, за ужаса на една майка при отглеждането на трудния ù син. Първата част на филма е подобна на пъзел, чиито неподредени парчета подсказват каква невъобразима катастрофа ще последва. Ставаме свидетели на зачеването на Кевин, на раждането и отглеждането му, което е по-мъчително за майка му, отколкото за него, навестяваме го в затвора, където той посреща с каменно лице въпросите на изумената си майка. Забележете, че става дума за „нас”, а не за „нея” – изборът на тази форма на Рамзи, както и неумолимият звуков дизайн и отдалечената камера на Шеймъс МакГарви поставят осезаема бариера между мнимата разказвачка и нейните потопени във вина спомени. По този начин филмът лишава своята главна героиня от контрол, така че тя не може да е отговорна дори за собствените си спомени, които я връхлитат изневиделица.

Тим Роби, сп. "Сайт енд саунд"


Лин Рамзи

През 1996 г. Лин Разми печели наградата на журито в Кан за дипломния си късометражен филм Small Deaths. За дебютния си игрален филм Ratcatcher (1999) Рамзи печели признанието на критиката и няколко международни награди. Филмът открива фестивала в Кан, в Единбург получава приза на в-к „Гардиън” за млади режисьори, „Сребърен Хюго” за режисура и носи БАФТА за дебютант на Рамзи. Вторият филм на Лин Рамзи – Морвърн Калар, носи на Саманта Нортън награда за най-добра актриса от Британските независими филмови награди, а Катлийн МакДермът е обявена за най-добра актриса от шотландските БАФТА. В Кан филмът печели наградите „C.I.C.A.E.” и на младежкото жури през 2002.  

ФИЛМОГРАФИЯ

1996 Kill the Day – къс.
1996 Small Deaths – къс.
1998 Gasman – къс.
1999 Ratcatcher
2002 Морвърн Калар (Morvern Callar)
2011 Трява да говорим за Кевин (We Need to Talk About Kevin)
 

 

Програма


18.03.2012

Euro Cinema - 17:30;

17.03.2012

Одеон - 21:00;

09.03.2012

Одеон - 20:45;

21.03.2012

Люмиер - 19:45;

Добави коментар в Facebook


НОВИНИ
Дом на киното@31.08.12, 14:08: Анастас Пунев журира във Венеция
СФФУ@31.08.12, 13:08: Анастас Пунев журира във Венеция
Дом на киното@31.08.12, 01:08: "Рок завинаги" с Том Круз и последна възможност за филмите на Кончаловски
Дом на киното@24.08.12, 01:08: Ретроспективата на Кончаловски и прожекциите от "Късо съединение" продължават
Дом на киното@22.08.12, 17:08: "Сибириада" в две части в Дома на киното
СФФУ@17.08.12, 11:08: Курс КУЛТУРА НА РЕЧТА в Дома на киното
СФФ@17.08.12, 11:08: Курс КУЛТУРА НА РЕЧТА в Дома на киното
Дом на киното@17.08.12, 09:08: "Късо съединение" и ретроспектива на Андрей Кончаловски
Дом на киното@17.08.12, 01:08: Курс КУЛТУРА НА РЕЧТА в Дома на киното
Дом на киното@15.08.12, 01:08: Андрей Кончаловски на 75 и с ретроспектива в Дома на киното

 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.
риза
Recording Studio Sydney